Genåbning med Corona-begrænsninger
Skrevet af Claus Rittig   
Søndag, 26. april 2020 20:31

Retningslinier for klubtræning under COVID-19

 

På baggrund af myndighedernes krav og forbundenes anbefalinger har bestyrelsen fastlagt

følgende retningslinjer for klubtræning under COVID-19.

Det betyder blandt andet desværre, at nye skytter som endnu ikke er selvhjulpne må vente

med at genoptage skydning. Det er vi meget kede af, men det er ikke muligt at levere den

instruktion og hjælp som er nødvendig, og opfylde de krav som myndighederne stiller. Der

vil komme et opsamlingsforløb hvor I kan komme godt i gang med skydning igen, på et

senere tidspunkt.

 

Som følge af ovenstående vil der ikke være instruktører til rådighed.

For børneskytter betyder det, at forældre skal kunne hjælpe deres børn med det praktiske

omkring skydningen.

 

Som skytte skal du:

● Lade være med at møde op, hvis du har symptomer på COVID-19, eller i det hele

taget føler dig sløj.

● Overholde afstandskravet til andre (2 meters afstand). Respekter at nogle

standpladser på 25, 50 og 200m banerne er spærret af.

● Overholde påbudet om hvor mange der må samles. Det betyder at du skal melde dig

til kassevagten, så du kan få at vide hvor der er plads. Det betyder også at du skal

melde dig til kassevagten når du er færdig med at skyde og forlader banen.

Nedenunder kan du se hvor mange der må være på de enkelte baneafsnit:

o Riffelbanerne, både 50 og 200m (max. 10 personer totalt)

o 25m bane A+B (max. 10 personer totalt)

o Bane C (max. 5 personer)

o Terrænbane E+F (max. 10 personer totalt)

o Terrænbane H (max. 5 personer)

o Terrænbane I+J (max. 10 personer totalt)

o Terrænbane K (max. 10 personer)

Det betyder at banerne D og G holdes lukket.

● Overholde kravet om ikke at opholde dig i klubhuset, og minimere opholdet generelt.

Når du er færdig med at skyde, så kør hjem, i stedet for at blive og hygge dig. Igen er

dette noget vi rigtig kede af, men vi er nødt til at gøre hvad vi kan for at minimere

smitterisikoen.

● Sørge for god hygiejne.

o Vask hænder efter anbefalingerne, både før og efter skydning.

o Sprit hænder af når det er nødvendigt

● Brug dit eget udstyr, så vidt muligt. Vi låner kun et klubvåben ud en gang per

træningsaften. Vi låner ikke høreværn ud, så nu er måske tiden til at købe dine egne?

Alternativt kan du bruge de engangsørepropper som står i klubhuset.

● Betale elektronisk. For at vores frivillige ikke skal håndtere kontanter skal der betales

med MobilePay.

 

Mvh,

Bestyrelsen.

Senest opdateret: Mandag, 27. april 2020 15:55
 
Skydning i foråret 2020
Skrevet af Claus Rittig   
Mandag, 13. april 2020 15:07

Skydning i foråret 2020.

 

Aalborg Skyttekreds følger Sundhedsstyrelsens og DGI's anbefalinger, og der er derfor lukket i hvert fald indtil 10. Maj.

Der kommer sikkert nye retningslinjer inden, og så må vi se på hvad der er muligt, indenfor de rammer myndighederne nu udstikker.

Følg med her eller på Facebook, vi skal nok annoncere når der er ændringer (og undskyld jeg glemte at opdatere herinde, det beklager jeg).

 

 
Pistol Terræn aflyst!
Skrevet af Claus Rittig   
Torsdag, 02. april 2020 22:48

Pistol terrænstævnet i Maj er AFLYST!

 

Vi håber at kunne afvikle det i Oktober i stedet, men mere om det når planlægningen skrider længere frem.

Opstart af vore udendørs aktiviteter er udskudt til uge 17.

Vi håber på jeres forståelse.

 

/Bestyrelsen

Senest opdateret: Torsdag, 02. april 2020 22:52
 
Skyttekredsen lukker ned i marts
Skrevet af Bestyrelsen   
Torsdag, 12. marts 2020 09:25

Set i lyset af udmelding fra DGI, Dansk Skytteunionen med flere, har vi besluttet at aflyse alle træningsaftener i Vesterkæret resten af marts. Ligeledes er al stævne- og turneringsaktivitet lukket ned.

 
Generalforsamling 2020
Skrevet af Claus Rittig   
Onsdag, 01. januar 2020 21:22

Hermed indkaldes til generalforsamling i Aalborg Skyttekreds

 

SØNDAG D. 26/1 2020 kl. 10:00

I vores klubhus i Dall, Furdalsvej

Dagsorden ifølge vedtægter:

  1. valg af dirigent
  2. aflæggelse af beretninger
  3. forelæggelse af det reviderede regnskab
  4. behandling af forslag
  5. fastsættelse af kontingent
  6. valg af bestyrelse:

      på valg er

    • Kasserer Lars Ørum
    • Bestyrelsesmedlem Mads P Bach
    • Sekretær Claus Rittig
    • Suppleant Jeppe Kristensen
  7. Valg af 2 revisorer og 1 fanebærer, med tilhørende suppleanter
    • Revisorer Bjørn Meldgaard og Mette Skjoldgaard
    • Fanebærer Birgitte Jørgensen
  8. eventuelt

Forslag skal være formanden i hænde senest 18/1-2020

Der serveres som vanligt en let forfriskning. Af hensyn til serveringen må man gerne tilmelde sig på sedlen i Vesterkæret.

Vel mødt

Bestyrelsen

 

Senest opdateret: Torsdag, 02. januar 2020 13:57
 
AALBORG NYTÅRSSTÆVNE 2020
Skrevet af Tomas Lauridsen   
Søndag, 01. december 2019 10:33

AALBORG SKYTTEKREDS indbyder hermed til vort årlige stævne på 15 meter pistol.
Der skydes cal. 22 og 15 meter luftpistol. + Grov
DATO: Fredag d. 3, lørdag d. 4. og onsdag d. 8. januar 2020

Se vedhæftede indbydelse

Attachments:
FileBeskrivelseFile size
Download this file (NYTAARSSTAEVNET 2020 indbydelse.pdf)NYTAARSSTAEVNET 2020 indbydelse.pdfIndbydelse til AALBORG NYTÅRSSTÆVNE 202068 Kb
Senest opdateret: Søndag, 01. december 2019 10:36
 
<< Første < Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste > Sidste >>

Side 8 ud af 52

Træningstider, forår/sommer

Vi træner på vores baner i Dall onsdag fra kl. 18:00 i månederne april til og med september, dog med sommerferielukket i juli. For riffelskytter er der også mulighed for at træne om mandagen fra kl. 18:30. For pistolskytter med egne våben er der på udvalgte lørdage mulighed for at træne 11-14, se mere her på siden.

Kommende arrangementer

No current events.